Alapozó torna

rólam

Bednanics Fanni

Bednanics Fanni vagyok. 2 és fél éve dolgozom óvodapedagógusként. Az ELTE Tanító és Óvóképző Karán végeztem 2017-ben. A diplomám megszerzése után végeztem el az Alapozó Terápia fejlesztő tanfolyamot, majd a terapeuta képzést is. Folyamatosan képzem magam, igyekszem új eszközökkel, módszerekkel megismerkedni, hogy a gyermekek számára izgalmasság és érdekessé tehessem a mozgást és annak minden örömét.

az alapozó tornáról

Az Alapozó Terápia, egy komplex, mozgásfejlesztésen alapuló idegrendszer fejlesztő terápia, mely során a gyermekeknél újraindítjuk az emberi fejlődéstani mozgássorozatot, mintegy még egyszer “belökve” az agy fejlődésbeli lehetőségét és a gyereket a terápia során  igen magas fokú mozgásügyességig juttatjuk el. Ezzel a mozgásfejlesztési gyakorlatsorral hatunk az emberi agyban a beszéd működéséért (olvasás, írás) felelős területekre is. A terápia során a mozgásalapot kiegészítjük fejlesztő pedagógiai módszerekkel (idő, tér, emlékezet, hallás- és beszédészlelés-fejlesztés, stb.) ezzel tesszük teljessé. Ez a terápia hatásos (5 éves kortól) olyan óvodásoknál, akik az érésben, fejlődésben, mozgásban elmaradnak társaiktól.

a mocorgó mozgásfejlesztő tornáról

Mocorgó mozgásfejlesztő torna indul!

Óvodásoknak (5 éves kortól) heti 1 alkalommal játékos mozgásfejlesztés indul.

A csecsemőkori mozgásmintáktól indulva a fejlődéstani nagymozgásokon, a rugalmasságon, az egyensúlyon keresztül fejleszti az idegrendszert, melyet speciális gimnasztikával alapoz meg, majd igen magas fokra emeli a mozgásügyességet / mozgáskoordinációt. Eközben fejleszti a finommotorikát, a szem-kéz koordinációt, és erősíti, vagy megválasztatja a kéz (szem, láb) dominanciát.

Ez a torna e feladatsorokhoz társítja a fejlesztőpedagógia gyakorlatait, illetve az informatikai blokkot fejlesztő gyakorlatokat: tér, idő, emlékezet, beszédészlelés, beszédértés, jobb-bal, testismeret, ritmus, szemmozgások stb. fejlesztését.

Kisiskolásoknak (7 éves kortól 11 éves korig) heti 1 alkalommal mozgásfejlesztés indul.

Kezdetben náluk is a csecsemőkori mozgásmintáktól indulunk a fejlődéstani nagymozgásokon, rugalmasságon stb. keresztül, hiszen ez az, ami megalapozza a gyermekek mozgását és ezek gyakorlása, majd az egyre nehezebb, összetettebb sorozatok, végtag összerendezések következnek, amik segítik az iskolás gyermekeket a tanulásban.

Lépj velem kapcsolatba!

Írj üzenetet!

6 + 7 =

+36 70 239 5615

bednafanni@gmail.com